Cluj Brands Tour -ziua 1 -Oamenii din culise pun roţile în mişcare
Peştera cu brânzeturi Napolact [N]apolact a cumpărat în zona judeţului Cluj o peşteră pe care a transformat-o într-o cămară. Cinci tone de brânză am văzut de-a lungul unui tunel de peste 100 de metri. Toată tăiată în calupuri uniforme de câteva sute de grame, aranjată pe rafturi exact ca pâinea caldă dintr-o brutărie. Fabrica e […]
Peştera cu brânzeturi Napolact
[N]apolact a cumpărat în zona judeţului Cluj o peşteră pe care a transformat-o într-o cămară. Cinci tone de brânză am văzut de-a lungul unui tunel de peste 100 de metri. Toată tăiată în calupuri uniforme de câteva sute de grame, aranjată pe rafturi exact ca pâinea caldă dintr-o brutărie.Fabrica e mică. Cei 5000 de litri de lapte provin în majoritate de la gospodari de-ai zonei. Preţul nu-i mare, undeva între 0,8 şi 1,2 lei per litru. 12 perechi de mâini lucrează zilnic acolo şi au grijă ca procesul de 21 de zile de maturare să nu se abată de la standardele tehnologice.
Am plecat cu sentimentul că oamenii ne-au primit în casa lor, ne-au servit cu ce-au avut mai bun, iar pe deasupra ne-au împărtăşit şi câteva secrete din bucătărie. Cel mai sofisticat şi scump sortiment de brânză Napolact este Năsal. O delicatesă. Se ambalează în cutii de lemn de 200 de grame. Cutii importate din Franţa, pentru că aici nu se produc nicăieri.
Rigurozitatea nemţească de la fabrica Farmec
[C]ând întâlnesc un profesionist care este pasionat de munca pe care o depune, acţiunile sale mă responsabilizează. Mă fac să-mi tratez minusculul rol pe care-l am în societate cu seriozitate, să am grijă ca hexagonul meu din fagure să fie în ordine.Şefa secţiei de producţie a fabricii Farmec a insistat să ne transmită un mesaj simplu şi direct în fiecare cameră a procesului de fabricare pe care ne-a prezentat-o. Standardele de top se respectă mai strict ca niciodată, compoziţia este de calitate, iar atenţia pentru detalii face ca orice produs cosmetic ce este ambalat acolo să fie ireproşabil.
Cu alte cuvinte, aveţi încredere în brand-ul Farmec.
[D]oamna Jofi de la departamentul de cercetare are pe masa de lucru cele mai noi compoziţii de parfumare, aliniate la marile parfumerii ale Europei.Îi urmăream mâinile în timp ce explica oaspeţilor procedee de sortare şi combinare a diferitelor componente folosite într-un parfum. Avea emoţii, tremura discret, dar nu de teamă, ci de entuziasm că un grup de oameni cu influenţă, ce pot transmite mesajul mai departe, sunt dispuşi s-o asculte vorbind despre pasiunea vieţii ei.
De exemplu, nu cred că oricine dintre noi ar fi ştiut că mirosul de busuioc e unul dintre cele mai grele de reprodus din lume. Necesită aproape 100 de componente chimice. Doamna Jofi ne povestea astfel de detalii cu un debit şi-o fermitate a vocii ce dădea impresia că o zi întreagă nu i-ar fi fost de ajuns.
În locul dânsei nu ne-aş fi lăsat în laborator, dar oaspeţii din nou au fost mult prea cinstiţi şi au fost invitați să-şi creeze un parfum unic, folosind componente la alegere, după gusturi. Cinci grame compoziţie de parfumare, 42,5 grame alcool şi 2,5 grame apă purificată. După două săptămâni de maturare, iar Esenţa de Tom va fi gata de purtat pe piele.
Jolidon -de la 3 maşini de cusut la premii la Paris
[C]roitoresele de la Jolidon mi-au amintit de mama şi de bunica. Pe vremea când îmi petreceam verile la bunici, maşina de cusut din casă mă fascina. Bunica dădea din picior, acul bătea mai repede decât putea urmări privirea mea, iar cusătura era gata. Mama administră un întreg palier de croitorese al unei firme de confecţii textile din Piatra Neamţ. Eram mascotă secţiei şi plecăm de acolo de fiecare dată cu obrajii roşii de la atâtea ciupeli.Câteva sute de angajaţi am văzut în întreaga fabrică. Cel mai mult ne-am supărat pe domnul care tăia uniform bureţii pentru sutiene cu ajutorul unui robot precis şi ascuţit. Aşa ceva nu se face, domnule, nu se face. Eşti un nemilos. La extrema cealaltă, o doamnă de la finisări lipea la fel de automat ştrasuri pe costume de baie. Nu avea un tipar. Le lipea după cum simţea dânsa, făcând fiecare pereche unică în felul ei. E şi asta ceva, nu?
Jolidon importă elastice, dantele, cam orice materie primă de care are nevoie. Nici astea nu se mai produc la noi. Jolidon exportă pe 5 continente, are designeri cărora li se acceptă cam 90% din propuneri şi a început în 1993 cu 3 maşini de cusut. Şefii sunt mulţumiţi c-au trecut de 2008, anul în care criza i-a lovit atât de tare când au avut momente în care au simţit că-şi vor închide porţile.
Trilulilu şi Vitacom fac cifrele să mişte
[C]rocodilii de la sediul Trilulilu din Cluj păreau să fie în set-up-ul potrivit pentru succes. Spaţiu primitor, modern şi profesionist, plus un mare avantaj. Când pe biroul şefului scrie crocodilu şef, pe a doua pagină a prezentării site-ului tău scrie muzică, distracţie, prietenie, iar la fiecare etaj găseşti mascote verzi caraghioase, înseamnă că fiecare zi la birou e prilej de team building. Lucrurile n-au cum să meargă prost. [G]adget-urile de la Vitacom se vând ca pâinea caldă. Cei 138 de angajaţi la nivel naţional sunt bine aşezaţi ierarhic pe-o oganigrama ilustrată din sala de conferinţe, iar cerinţele de angajare pentru cei mai simpli lucrători de la depozit sunt scăzute, tocmai pentru a putea atrage oameni fideli şi harnici. Fidelitatea se răsplăteşte atât în bani, cât şi în promovări. Sala de training este deasupra depozitului. Vitacom nu pierde ocazia să mai înveţe ceva în fiecare zi de la furnizorii lor din vest, aşa că angajaţii sunt instruiţi din mers pentru a putea progresa pe scara ierarhică şi pentru a putea ajunge, cum spunea şi domnul Zoli, la vârsta de pensionare chiar din porţile firmei.Cluj Brands Tour este un eveniment organizat cu sprijinul Primăriei Cluj-Napoca. Sponsorii oficiali ai evenimentului sunt: Banca Transilvania, Napolact, Vitacom, Farmec, Jolidon, Ursus şi Trilulilu, iar ca parteneri îi avem pe: Best Western Plus Fusion Hotel, Autonom, Ludwig Bavarian Bierhaus, Starbucks şi Webfactor.
sibiu
de apeciat nivelul la care a ajuns Farmec
Compass
Pana la articolele voastre despre Cluj Brands Tour nici nu stiam exact de unde a aparut Vitacom.
Compass
Branza asta se gaseste peste tot? Ca is foarte curios si nu tin minte sa o ffi vazut.
Toma
asa ar trebui, la orice supermarket.
sa-mi spui cum ti s-a parut dupa ce incerci. :)