Sport Marketing Conference Live Blogging
[P]entru prima parte a zilei vă voi scrie despre tot ce se întâmplă la Sport Marketing Conference, conferința Revistei Biz ce are loc la Hotelul Howard Johnson. Printre speakeri avem jurnaliști, campioni olimpici și oficiali din sport și marketing. Sesiunea 1: Cătălin Tolontan (jurnalist) Camelia Potec (campioană olimpică la natație, JO 2004) Călin Clej […]
[P]entru prima parte a zilei vă voi scrie despre tot ce se întâmplă la Sport Marketing Conference, conferința Revistei Biz ce are loc la Hotelul Howard Johnson. Printre speakeri avem jurnaliști, campioni olimpici și oficiali din sport și marketing.
Sesiunea 1:
- Cătălin Tolontan (jurnalist)
- Camelia Potec (campioană olimpică la natație, JO 2004)
- Călin Clej (PepsiCo)
- Octavian Morariu (președinte Comitetul Oimpic și Sportiv Român)
- Alexandru Dedu (președinte Liga Profesionistă de Handbal)
Prima prezentare îi aparține lui Octavian Morariu (10:08 AM):
”Avem nevoie de-o sinergie puternică pentru a ajunge să faci marketing sportiv în România. Acum este foarte greu, nu avem premizele.
Sportul românesc a exportat în perioada 60-90 foarte multă competență. Nu a rămas destulă competență în țară. Dacă sportul a continuat să vândă, acest lucru s-a datorat perfomanțelor extraordinare.
Nu avem motivație fiscală pentru marketing sportiv.
Companiile care au sponsorizat COSR în timpul JO mi-au dat feedback pozitiv. Satisfacția a fost foarte mare pentru ele.
Vă recomand să consumați resursele pe etitatea centrală și pe individualitățile din sport.”
[O]ctavian Morariu își continuă pledoaria în favoarea asocierii cu sportul juvenil și cu individualitățile din sportul românesc pentru a compensa deficitul financiar pe care statul român nu-l poate completa. – ”Știu că tentația este mare către marii campioni, dar nu ezitați în a investi în sportul juvenil. Ei au mare nevoie de ajutor. Ajutați tinerii care fac sport.””Există, în cadrul Comitetului Olimpic Internațional, foarte multe sesiuni de training pe comunicare și marketing. Nu ezitați să ne contactați dacă vreți informații sau dacă vreți să participați.” – aici presupun că se referă la training-uri ce au loc în alte țări. La noi nu există înteres.
”Relația cu media în timpul JO a fost corectă. Ei au fost informați din timp de situație și de disponibilitatea sportivilor. A fost normal ca brand-urile sponsor să se ocupe mai mult de promovare decât COSR propriu-zis.”
”În 8 ani (două olimpiade) numărul de țări care au luat medalii s-a dublat.” – Competiția este acerbă. Investiții mari.
”Campionatele naționale din România nu sunt puternice. Nu vom putea avea echipe naționale puternice atâta timp cât nu avem campionate naționale puternice.”
Urmează Cătălin Tolontan (10:50 AM) despre olimpiada de la Londra văzută prin ochii lui:
”Ne-am schimbat saluturile: ”Ce faci?” a devenit ”Cum ești?”. Nu mai întrebăm despre sentimente, întrebăm despre securitate, despre siguranța zilei de mâine.”
Cătălin Tolontan descrie panta descendentă pe care țara noastră o are pe plan social și economic în ultimii ani. Presupun că e doar o introducere către lucrurile pe care nu le puteam pierde: Pasiunea pentru sport.
Se impart în sală, la inițiativa lui Cătălin Tolontan, ținte de la poligonul Tunari, ținte în care a tras campionul nostru olimpic, Alin Moldoveanu.
”Sportul este o luptă pentru imaginația lumii.”
Povestea lui Alin Moldoveanu de la Beijing 2008 detaliată de jurnalist pentru a scoate în evidență dificultatea acestui sport care măsoară performanța la milimetru.
O prezentare plină de emoție și dramatism ținută de Cătălin Tolotan despre povestea lui Alin Moldoveanu de la JO Londra 2012, văzută de aproape, dar cu obiectivism jurnalistic.
„Faceți tot posibilul să mergeți ca spectator la o olimpiadă. Dacă nu la Rio peste 3 ani, atunci la Tokyo, Istambul sau Madrid peste 7 ani.” – concluzia lui Cătălin Tolontan
Călin Clej, PepsiCo (11:35 AM) – Pionieratul Marketingului Sportiv în România
”Marketingul sportiv se potrivește perfect pe spiritul românilor.”
Povestea Gatorade: ”60% din piața mondială de sport.” – Și Florin Marin este adeptul acestei băuturi, folosea pe vremea când eu jucam pentru Ceahlăul. Alt antrenor român care include Gatorade în programul sportivilor nu cunosc.
Gatorade nu are competitor în România, dar totuși Călin Clej spune că piața nu e ospitalieră și că mentalitatea celor cu putere de decizie de la loturile de sportivi este greșită.
Trecem prin slide-uri cu parteneriatele Pepsi și fotbalul mondial, dar mai ales din România. Exemplu: Campania Bătălia Fotbalului în care a participat și Adrian Mutu.
S-a ajuns inevitabil la cel mai bun lucru care i se putea întâmpla fotbalului românesc. Academia Gheorghe Hagi și parteneriatul cu Pepsi. Pentru asta, jos pălăria!
Despre campania Next 11 am mai scris odată cu interviul pe care Gheorghe Hagi mi l-a acordat.
Camelia Potec, campioană olimpică la natație, JO 2004 (12:06 PM):
Despre cei 22 de ani de carieră, cu greutăți multe și povești unice.
”De multe ori am fost nevoită să-mi caut sponsori, din păcate la noi nu există oameni care să ne reprezinte în domeniul de marketing sportiv.” – Noțiune de agent sportiv este interpretată greșit în România, la noi sunt doar impresari care vor procent și-atât.
”De fiecare dată când am propus o colaborare mi-a fost pusă întrebarea: ”Ce-mi poți tu oferi?””
UPDATE: Fotografii pe pagina de Facebook a Revistei Biz
„Îmi pare rău că trebuie să vă spun această poveste tristă, dar ăsta e adevărul. Nu există legislație care să vă ajute pe dumneavoastră să vă asociați cu noi” –
”Diferența între sportivii români și cei din afară e că ei sunt reprezentați într-un mod profesionist. Noi, sportivii, nu prea ne facem văzuți, poate din cauză că suntem mereu la antrenamente.”
Octavian Morariu intervine și spune că în România nu există impresari decât la nivelul vânzări-cumpărări, nu în adevăratul sens al cuvântului, cel în folosul permanent al sportivului.
Alexandru Dedu (președinte LP Handbal) (12:24 PM)
Începe cu o glumă: Către pacient: – Mai ai 5 luni de trăit! Pacient: Da’, dar din ce?
”Ce vrem noi, cei din sport: Să transformăm sportul într-un produs de valoare. Ce vor brand-urile: un plus de imagine, să poată vinde.”
Nu există marketing sportiv profesionist în România. Trebuie să vină oameni care știu ceea ce fac. Trebuie fonduri, subvențiile de la stat nu sunt suficiente.”
”Știrile, evenimentele și programele sportive sunt în creștere ca număr. E păcat să nu fie utilizate la potențial maxim de către echipele de marketing .”
”Trebuie să găsim pârghiile prin care să ne satisfacem nevoile.”
Sesiunea 1 s-a încheiat după un scurt Q&A. Revenim în 20 de minute.
Later edit: continuarea live-blogging-ului este scrisă de Cristian Florea pe blogul său. Eu am fost pe panelul speakerilor din sesiunea 2 și nu am putut continua.
*foto 3: Vali Mirea
1 Comments for "Sport Marketing Conference Live Blogging"