Despre Primăria Sinaia şi mentalitate
[A]m petrecut o zi în Sinaia săptămâna trecută, alături de oamenii locului care au vrut să-mi arate, practic, ce se întâmplă, bine și rău, în orașul lor. Ascultându-i vorbind și văzându-i cum se implică în treburile zilnice care trebuie făcute pentru administrarea unui loc cu 10.000 de locuitori, dar cu un tranzit imens dat fiind interesul […]
Ascultându-i vorbind și văzându-i cum se implică în treburile zilnice care trebuie făcute pentru administrarea unui loc cu 10.000 de locuitori, dar cu un tranzit imens dat fiind interesul turistic, am încercat să înțeleg cum funcționează totul.
http://instagram.com/p/xthSknFZNU
Orice necesită bani. De la cele mai primare nevoi, până la cele mai complexe forme de promovare a locului, totul costă.
Economia locală funcționează, dar mai greu decât ar trebui, odată tras linie și făcut calcule pentru anii ce urmează.
15% din bugetul anual vine din taxele pe care pe care industria turistică (hoteluri, pensiuni, restaurante) le plătește.
Și aici vine marele dacă.
Dacă taxele ar fi plătite așa cum scrie în lege și cum ar fi civic normal, contribuția la buget ar ajunge de la 15% la 50%.
Cum să vă explic eu?
N-ar mai fi o singură casă cu căldură, ar fi trei.
N-ar mai fi trei copii needucați, ar fi doar unul.
N-ar mai doar un loc de muncă, ar fi trei angajați noi.
Totul pleacă, începe, și se termină la bani.
Sinaia este primul oraș în care am văzut viziunea, dar n-am văzut potența, puterea, putința.
http://instagram.com/p/xtm1eRlZFY
Mă gândeam de ce oamenii nu-și plătesc taxele, iar răspunsul a fost mai mult decât justificat și evident. Ei simt că banii ăia nu se duc unde trebuie, tocmai pentru că politica și mentalitatea din România în, practic, toți anii lor de viață de până acum, toată teoria asta a fost pe dos.
Ar fi tare să schimbăm mentalitatea, iar asta o facem prin exemple pozitive.
Maria și Paul lucrează în Primăria Sinaia. Am avut ocazia să-i cunosc între două ture de schi și-o urcare cu telegondola. Administrează partea turistică a lucrurilor, ca tot staff-ul primăriei, evident, pentru că orașul trăiește din turism și trebuie gândit ca un business turistic, în esență. E logic.
Maria, de exemplu, printre altele, administrează și pagina de Facebook a primăriei.
Da. Ce? Nu vă vine să credeți? Primaria din Sinaia are o pagină de Facebook care este la fel de oficială ca un site sau, mai tradițional, un centru de informare, la care te duci la ghișeu și întrebi ceva despre ce acte-ți trebuie.
Câte autorități publice din România de până acum au înțeles că funcționează exact ca un business? Și cum orice business are nevoie de un brand, trebuie să existe cineva care să-l crească și promoveze. Ce coincidență, Maria și Paul sunt de-ai locului, născuți în Sinaia. Oare pun suflet în ceea ce fac?
Până acum, singurul care a priceput asta a fost Iohannis, așa a și câștigat alegerile. Cu Sinaia se fac doi.
Eu las articolul ăsta aici, poate-l citește vreun hotelier din Sinaia, își plătește taxele cu încredere și lumea devine un loc un pic mai bun, după ce citește întrebarea mea:
Ai putea merge cu dragă inimă la business-ul tău, hotelul, dacă el ar merge în pierdere cu 35%?
O să-l urc și pe Facebook.
http://instagram.com/p/xt_0SulZOS
Kristofer
Păi dacă cetățenii/firmele nu își plătesc taxele, de ce Primăria nu îi sancționează/execută?
Toma
Zic că s-o fi gândit și ei la asta. Rezolvarea problemei e mai grea de atat, psd-ule. Mentalitatea trebuie schimbată :)