Pasiunile sunt molipsitoare -Vinul
[D]in categoria lucrurilor fără de care viața n-ar fi la fel face parte și vinul. Eu am mai spus-o, mă pasionează, mi se pare că aduce completarea perfectă oricărei activități recreative. Infinitatea combinațiilor, complexitatea procesului prin care se face vinul, proces în care cea mai mică schimbare se simte în calitatea produsului final, tradiția, ritualul, […]
Infinitatea combinațiilor, complexitatea procesului prin care se face vinul, proces în care cea mai mică schimbare se simte în calitatea produsului final, tradiția, ritualul, poveștile. Produsul final, sticla de vin, este doar finalul unei povești care nu se spune de două ori la fel.
Nu se poate descrie în totalitate gustul unui sortiment de vin. E ca și cum ai încerca să descrii un tablou. Până la un anumit punct, da. De acolo trebuie gustat, savurat, iar descrierea ține de imaginația fiecăruia.
[A]m participat la multe degustări în această misiune a mea de a mă familiariza cu fenomentul, am vizitat și crame, iar acum puțin timp am fost primit și la Cramele Recaş, acolo unde am găsit oameni mult mai pasionați ca mine.
Am început cu turul cramei, partea procesului industrial. 900 de hectare trec pe acolo, milioane de sticle de vin. Supraveghere non-stop, imaginați-vă ce-ar însemna o greșeală pentru asemenea cantități. Râdem, glumim, dar păzim vinul.
[C]ând trecut la degustare, am trecut într-o altă lume. Tratamentul pe care cei de la Cramele Recaş îl pun la dispoziția oaspeților este opulent cu vârf și îndesat. Încăperi ca sălile de bal ale castelelor, bucătari rezidenți și mâncăruri alese, recital de vioară.
Am trecut prin toată gama, de la Castel Huniade, La Putere, Cocoșul dintre vii, Sole până la Solo Quinta, sortiment care mi-a dat papilele gustative peste cap.
Solo Quinta a stabilit un nou etalon pentru mine, ca amator de vinuri. Poate doar Prince Vlad de la Vanju Mare mi-a mai stârnit așa o revoluție de simțuri. E un cupaj de patru vinuri albe și unul roșu, dar vinificat în alb. A câștigat cea mai mare distincție pentru un vin românesc, Trofeul Vinalies Internationales la Paris în 2011.
Am avut ocazia să-l degust în timpul festinulul ce a urmat vizitei în Cramele Recas, festin ca din povești scos, greu de relatat. E o întreagă demonstrație de forță ce se întâmplă acolo, eu recomand această experiență oricui dorește să încerce turismul viticol.
Timișoara Brands Tour este realizat cu sprijinul Primăriei Municipiului Timișoara.
Branduri participante: Timișoreana, Cramele Recaș, Arsenal Park, BC Timba Timișoara, REC Universitatea de Vest Timișoara, ACS Poli Timișoara.
Parteneri de mobilitate: Peugeot România.
Parteneri: PRbeta, Asociaţia Timișoara Capitală Culturală Europeană, Porche Timișoara, Amvest, Restaurant Belvedere.
Parteneri media: 24-FUN, Tion.
Timișoara Brands Tour este o franciză a Cluj Brands Tour, un concept marca TVdece
foto: Dragoș Asaftei
Zede
Tu nu ai dat celor de la Cramele Recas articolul spre corectura si aprobare inainte de publicare?
Ortografia defectuoasa le face anti-reclama.
Toma
:))))