Campania FRF cu ecuații matematice pe tricouri de fotbal e copiată din Brazilia, rămâne execuția excelentă
A venit meciul naționalei noastre de fotbal cu Spania, jucat în martie, la Cluj. Foarte bine pregătit de FRF, organizație care se apropie de momentul de maximă audiență al ultimilor 10 ani, Campionatul European de Fotbal din Franța, știți foarte bine. Brand-uri care își desfășoară activitatea la noi s-au îmbulzit să-și pună logo-ul pe site în ultimul […]
A venit meciul naționalei noastre de fotbal cu Spania, jucat în martie, la Cluj. Foarte bine pregătit de FRF, organizație care se apropie de momentul de maximă audiență al ultimilor 10 ani, Campionatul European de Fotbal din Franța, știți foarte bine.
Brand-uri care își desfășoară activitatea la noi s-au îmbulzit să-și pună logo-ul pe site în ultimul an, federația are 9 parteneri și trebuie să împartă pizza la toată lumea din cămin, așa că strategia a implicat ceva forfotă.
A ieșit o activare foarte bună la momentul respectiv, jucătorii noștri au ieșit pe teren cu tricouri speciale numerotate altfel, s-a ținut o conferință de presă și se vor include lecții pe această temă în manualele de matematică de clasele III-VI.
Multă presă internațională a preluat ideea, toți au zis că e tare și că bravoromâni, agenția Geometry s-a ocupat excepțional de execuție, FRF a primit, pe merit, laudele, dar stați un pic:
Ideea asta s-a mai făcut în Brazilia, în 2014, grație BBDO. Fix la fel.
Acum, curiozitățile mele sunt simple:
1. Știe Răzvan Burleanu ce și cum? Îi pasă?
2. Ne mai lăudăm cu chestia asta, deși contextul nu ne îndreptățește?
3. Ce facem?
Continui să mă bucur că această campanie s-a întâmplat, dar la vară, în Franța, n-o să-i povestesc despre asta niciunul suporter străin cu care am ocazia să stau de vorbă, că mi se pare rușinos.
foto: libertatea.ro
Later Edit: Declarația oficială a agenției, una corectă, proaspăt primită pe e-mail:
„Am aflat de campanie de curând, după implementarea proiectului „FRF susţine educaţia”. Din păcate, cazul din Brazilia nu depăşise 1500 de views pe YouTube în acel moment şi nici nu a câştigat vreodată la vreun festival -motiv pentru care nici noi nu am aflat de ea. De fiecare dată când avem o idee care ni se pare mişto o căutăm activ pe internet să vedem dacă s-a mai făcut sau nu, e că un impuls. Nici noi sau altcineva din România nu a ştiut de acest caz în momentul respectiv.
Ne-am întristat când am aflat şi da, e păcat, campania noastră este mult mai big şi executată excepţional. Cu toate astea, măcar am făcut o campanie adevărată şi nu doar un caz frumos.
Din momentul în care am aflat, am decis să nu o mai înscriem la festivaluri. Ne bucurăm de rezultatele incredibil de frumoase pe care le-a obţinut la nivel de awareness Federaţia Română de Fotbal, client pentru care lucrăm cu cel mai mare drag.”